zondag 24 mei 2015

Op een mooie Pinksterdag

Want een mooie zonnige dag gaat het worden.
Fietsen zit er niet meer in.....pretpark bezoeken ook niet.....dus ga ik heerlijk zitten quilten en dat is toch helemaal geen straf!!

Gisteren zag ik op facebook bij Heleni dat zij een heel handig dienblad had met al haar spulletjes erop. Had ik die nou ook niet??????
En ja na even zoeken kwam het tevoorschijn. Vorig jaar gevonden bij de B..... en met een beetje plakplastic en een lintje een eigen gezicht aan gegeven








Wat gaan we hier in doen vandaag???? Ja natuurlijk ga ik lekker verder met de afwerking van de Stonefields. Zoals ik op mijn facebookpagina al heb aangegeven heb ik de rand aangepast. Vanaf het begin vond ik de zware rand niet mooi. Inmiddels ben ik lekker bezig met een eigen versie waarvan ik al gezien heb dat vele dit gaan of hebben gevolgd. Vandaar dat ik het nu ook maar bij de tips ga zetten want alles op het einde.....is ook een hele klus.
De rand maak ik dus in stukken daar  het hele stuk in één keer voor mijn handen niet te doen is. Dus heb ik de randen in vier stukken gedeeld en op ieder stuk een mooie tak met vogels en vlindertjes gemaakt. Daarbij wat losse onderdelen uit de quilt zoals een 6-point star of een kleine versie van het Mirror blokje.
En ja dan komen er nog vier hoeken.....mmmm hoekstenen dus eigenlijk. En ja wat is nu een hoeksteenblok voor de familie Katermans
Het kon eigenlijk niet anders toen ik deze quilt weer zag. Dus gisteren even lekker wezen shoppen bij Fat Quarters in Culemborg en vandaag er mee aan de slag!! Want blauw is mooi .... maar ja niet onze huiskleur natuurlijk.
Zo genoeg binnen achter de computer! Koffie en lekker naar buiten aan de slag.
 
Wij wensen iedereen een gezellige, rustige Pinksteren.
 
 

5 opmerkingen:

marion zei

wat een mooi dienblad...... en ideaal voor het lekker mee naar buiten nemen..... en wat goed dat je de stonefields je eigen draai geeft

quiltingmieke zei

Piep mooi het dienblad had het ook bij Heleni gezien en je rand...👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻knuf

Johanna Zweden zei

Schitterende dat dienblad
Groetjes uit Zweden en een fijne pinkster

Anoniem zei

Dat dienblad heb je heel leuk opgepimpt. En ja, ik ben benieuwd naar jouw rand en de tips. Groetjes Wilma

Chris zei

Ik vind het leuk dat je aan de rand je eigen draai geeft. Dat mag ik wel.
Leuk joh, dat dienblad en handig natuurlijk.